0 comments

Piagam Pelanggan

Jenis Perkhidmatan
Piagam Pelanggan
Pengurusan Aduan Awam
Memberikan maklumbalas akuan terima aduan awam tidak melebihi tiga (3) hari bekerja.

Memberikan maklumbalas tindakan terhadap aduan awam dalam tempoh sepuluh (10) hari bekerja.
Tempahan Dewan Dan Stadium Majlis
Menguruskan tempahan kemudahan sukan dan rekreasi serta dewan majlis Perbandaran Manjung dalam tempoh tiga (3) bekerja.
Pembayaran Pembekal
Proses penyediaan Pembayaran kepada Pembekal & Pemborong – Tempoh Piagam : 1 hari
Perolehan Bekalan &Perkhidmatan / Kerja
Proses Perolehan Bekalan & Perkhidmatan / Kerja – Tempoh Piagam : 3 hari
Perkhidmatan Kaunter
Tempoh Piagam : Sekurang-kurangnya 80% daripada jumlah transaksi bulanan mencapai tempoh layanan 2 minit bagi setiap transaksi.
Pengeluaran Bil Cukai Taksiran
Bil-bil Cukai Taksiran akan dikeluarkan selewat-lewaynta pada 15 Januari (1/2 tahun pertama) dan 15 Julai (1/2 tahun kedua)
Kutipan Sampah
Melaksanakan kerja-kerja perkhidmatan kutipan sampah domestic mengikut piawaian yang telah ditetapkan.
Kawasan bandar / perniagaan setiap hari
Kawasan perumahan 3 kali seminggu
Kawasan pinggit Bandar 2 kali seminggu